תחום דיני העבודה בישראל מוסדר על-ידי מספר חוקים מרכזיים, תקנות, הסכמים ואין ספור הלכות פסוקות אשר משתנות חדשות לבקרים. תחום דיני העבודה הינו תחום בעל ספקטרום רחב הדורש מומחיות ובקיאות רבה מצד עורכי הדין, וזו מסייעת לטיפול במקצועיות בסכסוכים וסוגיות שונות בתחום זה.

משרדנו מספק ללקוחותיו ייעוץ, סיוע וליווי משפטי בתחום דיני העבודה ובסוגיות המורכבות שעולות ממנו.

זכויות עובדים

דיני העבודה מטילים על מעסיק את החובה להעניק לעובדיו תנאי עבודה בסיסיים להם זכאי העובד בהתאם לדין וזאת מבלי שעובד יוכל לוותר על זכויות אלה.

תעריף שכר עבודה מינימאלי, תשלומים סוציאליים, תשלום דמי הבראה, חופשה, חג ודמי מחלה הן מבין הזכויות המובטחות לכל עובד.

פיטורים שלא כדין

בדין ובפסיקה נקבעו תנאים ברורים כיצד יש לסיים עבודתו של עובד. בין היתר המעסיק מחויב, לזמן את העובד לשימוע, שמטרת הליך זה – שמיעת עמדת העובד לטענות אשר מועלות נגדו מצד המעסיק.

עוד נקבע כי מעסיק אשר יעשה דין לעצמו, ולא יפעל בהתאם להוראות החוק ומשפט העבודה, הדבר ייחשב כפיטורים שלא כדין, ובמקרים מסוימים עלול בית הדין למנוע את הליך הפיטורים ו/או לפסוק לטובת העובד המפוטר פיצויים מוגדלים.

זכויות נשים בעבודה

משפט העבודה בישראל קובע מספר הגנות, אשר מטרתן להגן על זכויות נשים בעבודה. בית הדין לעבודה מגיב בחומרה רבה לפגיעה בזכויות נשים עובדות, דבר הבא לידי ביטוי בפסיקה ענפה, בסוגיות הקשורות, להטרדה מינית, אפליה, הריון ו-לידה.

שלילת פיצויי פיטורים

במידה ועובד מפוטר והוא זכאי לקבלת פיצויי פיטורים, על המעסיק לשלם לעובד את מלוא פיצויי הפיטורים ללא כל עיכוב מצדו. הדרך היחידה לשלילת פיצויי פיטורים של עובד, הינה פנייה אל בית הדין לעבודה לשלילת פיצויי הפיטורים באופן מלוא ו/או חלקי, כאשר נטייתו של בית הדין לעבודה לאשר שלילת תשלום פיצויי פיטורים לעובד תהיינה בנסיבות בהן נגרם נזק למעסיק כתוצאה ממעשיו של העובד.

זכויות עובדים זרים

ענף העבודה כולל אלפי עובדים זרים אשר מועסקים בתחומים שונים כגון: חקלאות, סיעוד, בניין. בניגוד לדעה הרווחת, על עובדים זרים, חלים חוקי העבודה של מדינת ישראל.

לייעוץ וקביעת פגישה בנושא, השאר פרטיך: