אישור זכויות, הוא אישור שמנפיקות רשות מקרקעי ישראל או חברות משכנות בקשר לנכסים שאינם רשומים בפנקסי המקרקעין. אישור זכויות הינו מסמך כתוב, המהווה חלופה לנוסח טאבו ומהווה עבור הגורם המבקש (רוכש פוטנציאלי או הבנק, בדרך כלל) הוכחה לבעלות על הנכס עצמו. באישור הזכויות מצוינים פרטים חשובים, בעזרתם ניתן להבין הרבה על הנכס. הוא כולל תיאור של הנכס וגם את מיקומו, הוא כולל את פרטי בעלי זכויות וסוג הזכות, הוא מציין האם הנכס מעוקל, האם הוא משועבד לבנק ואם יש צו שיפוטי אודותיו הוא מזכיר זאת. אישור זכויות, שלא כמו נסח טאבו, איננו ניתן להוצאה ללא הזדהות המבקש, אלא אך ורק על ידי בעל זכויות או על ידי מי מטעמו. אישור זה איננו חשוף לציבור הרחב וכולל מידע פרטי.

מתי נצטרך אישור זכויות

אחוז גבוה מהנכסים במדינת ישראל טרם נרשמו בפנקסי המקרקעין (טאבו) ומשכך הזכויות של נכסים כאמור רשומות אצל רשות מקרקעי ישראל או חברה משכנת. במקרים בהם נרצה לבצע פעולה או לקבל מידע עבור נכסים שאינם רשומים בטאבו נצטרך לפנות אל רשות מקרקעי ישראל או חברה משכנת בבקשה לקבלת אישור זכויות בגין הנכס.

הוצאת האישור – איך עושים את זה?

על מנת להוציא אישור זכויות מאת רשות מקרקעי ישראל יש להצטייד במספר נתונים חשובים: כתובת הנכס ו/או מספר התיק ברשות מקרקעי ישראל ו/או מספרי הגוש החלקה והתת חלקה של הנכס. את האישור אפשר להוציא על ידי פנייה ישירה או באמצעות עורך דין או לעשות זאת באמצעות האינטרנט (דרך אתר רשות מקרקעי ישראל). הוצאת האישור כרוכה בתשלום אגרה ממשלתית בסך של 72 ₪ וניתן לקבלו ישירות בדואר רשום או באופן מקוון. הנפקת אישור זה חשובה מאד לצורך אימות פרטי בעלי הנכס וקבלת נתונים בקשר לנכס.

סיוע של עורך דין לצורך הוצאת אישור זכויות

סגירת עסקת רכישת דירה מצריכה, כאמור, התייחסות לפרמטרים רבים. מעבר לכך, גם בתחילתה של העסקה, בשלב המשא ומתן, יש להתנהל נכון ולרכז את כל הנתונים ההכרחיים כדי לוודא  שאכן פועלים בחוכמה. לרשותו של עורך דין, המתמחה בתחום, עומדים כלים וידע רב, העוזרים לו לסייע ללקוחותיו המעוניינים בהוצאת האישור ובהתקדמות עסקת המקרקעין. עורך הדין יכול לבדוק את כל המידע המוזכר באישור, לאמת אותו ובאופן זה להגן על הלקוח בצורה הטובה ביותר.

לייעוץ וקביעת פגישה בנושא, השאר פרטיך:

עוד בנושא מקרקעין:

פינוי שוכר

פינוי שוכר

משכירים את הדירה שלכם? בין אם זו הפעם הראשונה ובין אם לאו, חשוב שתדעו מהן זכויותיכם, כבעלי הנכס, במידה ותתקלו בקשיים. חוזה שכירות עוזר להסדיר

למאמר המלא >>
העברת נכס במתנה

העברת נכס במתנה

היא נחשבת לעסקה שכיחה יחסית, אך כזו המצריכה לרוב סיוע של עורך דין, המתמחה בנדל"ן ובמקרקעין. עסקת העברת נכס ללא תמורה הינה, למעשה, וכפי שניתן

למאמר המלא >>

לכל המאמרים בנושא >>

דילוג לתוכן